top of page

Support

Här hittar du svar på vanliga frågor och ett kontaktformulär

Vanliga frågor

  • Hur listar jag mig eller mitt barn på en vårdcentral?
    Det är enkelt att lista sig när du väl valt vårdcentral. Logga in på 1177:s e-tjänster så kan du göra det direkt där. Du kan också skriva ut en valblankett och lämna den till vårdcentralen, alternativt kontakta vårdcentralen direkt, så hjälper de dig.
  • Kostar det något att byta vårdcentral eller att lista sig?
    Nej. Att lista sig på vårdcentral eller att byta listning är kostnadsfritt.
  • Varför ska man lista sig på en viss vårdcentral?
    Att lista sig är inte obligatoriskt utan är tänkt att vara ett förmånligt upplägg där du och ditt barn kan få ökad kontinuitet och möjlighet att träffa samma vårdgivare när ni behöver vård. Du kanske vill välja en vårdcentral som ligger lättillgängligt från hemmet eller arbetet, eller en vårdcentral där du känner att kompetens, service, eller någon specifik personal ger dig ökad trygghet.
  • Behöver vi byta BVC om jag listar mitt barn hos er?
    Nej, det behövs inte utan den kan ni fortsätta gå till precis som vanligt.
  • Vad är patientavgiften?
    Vården är gratis i de här fallen: Du är yngre än 20 år. Du är 85 år eller äldre. Så här mycket kostar några vanliga besök Besöket är gratis när du träffar en sjuksköterska, undersköterska eller distriktssköterska. Alla andra besök på vårdcentralen kostar 200 kronor. Till exempel hos en läkare. Frikort/högkostnadsskydd gäller.

Kontakta oss

Om du har frågor eller synpunker på tjänsten kan du kontakta oss på support@lakavard.se.

Om du har frågor om hur din data hanteras eller vill begära utdrag kan du kontakta privacy@lakavard.se.

Via det här formuläret kan vi tyvärr inte besvara medicinska frågor. Ladda ner appen och sök vård via den för att få hjälp av vårdpersonalen.

Tack för ditt meddelande!

bottom of page